Korisni Google Analytics izvještaji

5 korisnih Google Analytics izvještaja koji će vam pomoći razumjeti vaše potencijalne kupce

Google Analytics alat je koji od kojeg možete dobiti ogroman broj korisnih uvida u ponašanje vaših web posjetitelja. Ovi korisni uvidi mogu vam pomoći da unaprijedite web stranicu i iz nje izvučete maksimum.

Donosimo vam 5 Google Analytics izvještaja koje možete iskoristiti kako bi bolje razumijeli vašu publiku, kako koriste vašu web stranicu te što bi mogli poboljšati na njoj.

“Interests” i “Demographics” izvještaji

Demographics i Interests izvještaju u Google Analytics

Google Analytics pruža nebrojeno mnogo korisnih informacija koje vam omogućuju da upoznate potencijalne kupce koji posjećuju vašu web stranicu te da razumijete tko je zapravo vaša publika.

Dva iznimno korisna izvještaja su “Interests” i “Demographics”. Interests izvještaj vam prikazuje interese, a Demographics izvještaj dob  i spol vaših web posjetitelja.

Na slici možemo vidjeti primjer web stranice na kojoj je malo više od pola posjetitelja muškog spola, te je najčešća starost 35-44 te 25-34 godine. Ovaj uvid u naše web posjetitelje i potencijalne kupce pomaže nam da shvatimo tko je zapravo naš kupac i kako možemo marketinške aktivnosti što bolje prilagoditi njima.

Ako na web stranici imate podešene ciljeve (Goals) te pratite kada netko nešto kupi na vašem web shopu, rezervira sobu u vašem apartmanu ili vam pošalje poruku kako bi dogovorili sastanak, uz opcije “Interests” i “Demographics” možete saznati koliko prosječno godina imaju vaši kupci, kojeg su spola, koji su im interesi i slične korisne podatke. Ovo će vam pomoći da lakše targetirate svoje potencijalne kupce u vašim marketinškim materijalima i plaćenim oglasima. Znat ćete kome se obraćate i tko su vaši najvjerniji kupci te ćete se moći bolje prilagoditi njima i njihovim potrebama.

Promet s mobitela

Sve više i više ljudi surfa internetom putem mobitela. Čitanje portala, online kupovina, rezervacije… Sve je to postalo uobičajeno obavljati putem mobitela. Kako bi otkrili više o tome kako posjetitelji vaše stranice preko mobitela koriste vašu web stranicu u odnosu na posjetitelje preko računala, Google Analytics ima izvrsne izvještaje i za to. Dodavajući segmente za posjetitelje s mobitela, možete saznati informacije poput:

  • koliko se posjetitelji s mobitela zadržavaju na web stranici u odnosu na posjetitelje preko računala
  • koliko stranica pregledaju posjetitelji s računala u odnosu na one preko mobitela te odlaze li s weba odmah nakon prve posjećene stranice ili posjete više stranica
  • jesu li konverzije putem mobitela veće ili manje u odnosu na računala

Uvid u neke od ovih podatka daje vam izvještaj koji ćete pronaći pod Audience -> Mobile -> Overview. Osim ovog izvještaja, uvid u rezultate prometa s mobilnih uređaja možete otkriti i na ostalim izvještajima tako da uključite segment za mobilni promet.

Site Search

Ako na web stranici imate opciju za pretraživanje, izvještaj Site Search dat će vam informacije o tome što vaši posjetitelji pretražuju. Vidjet ćete što vaše potencijalne kupce zanima, što traže na vašoj stranici te koje informacije ste možda zaboravili objaviti na web stranici.

Ako veliki postotak vaših web posjetitelja koristi tražilicu, to može biti znak da bi navigaciji web stranice dobro došlo malo unaprjeđenja. Posjetitelji stranice možda imaju problema sa snalaženjem na stranici i pronalaženjem onoga što ih zanima.

Ovaj izvještaj pronaći ćete pod Behavior -> Site Search. No prije nego možete početi koristiti ovaj izvještaj, trebate podesiti postavke kako bi zabilježavale tražene pojmove. Kako podesiti postavke i omogućiti Search Terms izvještaj lijepo je objašnjeno na web stranici LovesData.

Bounce rate

Bounce rate tj. stopa odlazaka s weba nakon prve pogledane stranice može vam dati ideju o tome kako se posjetiteljima sviđa web stranica te kako se na njoj snalaze. Generalno govoreći, što je manji bounce rate to bolje jer to u većini slučajeva znači da su posjetitelji zadovoljni s web stranicom te da ih interesira više pa su odlučili pogledati više stranica na vašem webu. Visoka stopa odlazaka u velikom broju slučajeva može značiti da posjetitelji nisu pronašli informaciju koja ih zanima te su otišli s weba. S druge strane, u nekim slučajevima, posjetitelji pronađu baš onu informaciju koja ih zanima na prvoj posjećenoj stranici te nemaju potrebu dalje klikati i čitati. Za primjer možemo uzeti kontakt stranicu. Većina ljudi kada traži kontakt broj nekog poduzeća, posjetit će samo Kontakt stranicu te otići s nje kada sazna broj telefona.

U slučaju one-pager web stranica (web stranice koje imaju samo 1 stranicu), bounce rate će biti očekivano visok pošto posjetitelji imaju samo tu jednu stranicu na kojoj pišu sve potrebne informacije.

No, sve u svemu, treba težiti smanjenju bounce ratea pošto je visok bounce rate u velikom broju slučajeva posljedica lošeg iskustva s web stranicom.

Bounce rate statistiku možete pronaći na mnoštvu izvještaja u Google Analyticsu, a neki od njih su:

  • generalni Audience -> Overview izvještaj,
  • Acquisition -> All Traffic -> Source/Medium izvještaj koji prikazuje odkud vam posjetitelji dolaze,
  • Behavior – > Site Content -> All Pages gdje možete vidjeti bounce rate za svaku pojedinu stranicu

Saznajte koje stranice na webu vam najbolje funkcioniraju

Ova opcija od velike je koristi tvrtkama koje imaju postavljeno praćenje konverzija na web stranici. Pratiti se mogu razne vrste konverzija poput:

  • online bookinga,
  • klika na broj telefona,
  • online kupovine u web shopu,
  • kontakt putem online forme.

Ako imate postavljeno praćenje konverzija, jednostavno možete saznati koje stranice na webu dobro fukcioniraju, a koje loše. Kako bi dobili više informacija o tome, na Google Analyticsu kliknite na Behaviour -> Site Content -> Landing Pages. Na tom izvještaju prikazana je analitika za sve posjećene stranice na vašem webu, od bounce rate-a, broja posjećenih stranica, prosječnog vremena provedenog na webu te ostvarenih ciljeva. Izvještaj možete sortirati tako da vam stranice koje imaju najbolje rezultate budu na vrhu ili obrnuto. Bez puno truda, ovaj izvještaj daje vam sve ključne informacije na jednom mjestu.

U Landing Pages izvještaju možete saznati koje stranice imaju lošije rezultate od prosjeka te saznati koje su to stranice koje trebate unaprijediti kako bi rezultati bili bolji.

Više informacija:

Prijavite se na našu newsletter listu i primajte redovite obavijesti o novim objavama!

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *