Segmenti uspješne web stranice

Zašto lijep dizajn nije dovoljan za uspješnu web stranicu

Dizajn web stranice je jedna od prvih stvari koje posjetitelj primijeti kada dođe na web stranicu. Temeljem dizajna, posjetitelj stvara sliku i mišljenje o vašoj web stranici i vašoj tvrtki već u prvih par sekundi. Neupitno je to da je web dizajn iznimno bitan za svaku poslovnu web stranicu. Ako web stranica izgleda lijepo, moderno i oku ugodno, posjetitelji će radije ostati na stranici te stvoriti pozitivnu sliku o tvrtki.

No web dizajn nikako nije jedina stvar na koju treba paziti pri izradi nove web stranice. Postoje i drugi veoma bitni čimbenici koji će učiniti vašu web stranicu uspješnom – web dizajn je samo jedan od njih. Nikako ne biste smjeli inzistirati na određenom dizajnu nauštrb drugih ključnih čimbenika web stranice.

Slijedi ostalih pet ključnih čimbenika koji čine uspješnu stranicu:

Brzina web stranice

Postoji bezbroj dizajnerskih predložaka i dizajnerskih rješenja koja se mogu koristiti za izradu web stranice. No glavno je pitanje kakve su performanse tih dizajnerskih rješenja kada je u pitanju brzina web stranice. Neke web stranice, koliko god lijepe bile, tjeraju svoje posjetitelje zbog sporosti učitavanja.

U idealnom slučaju, web stranica će se učitati u manje od 1 sekunde ili eventualno 2 ili 3 sekunde. U najgorem slučaju učitavanje može potrajati i 10 ili više sekundi. Današnji korisnici više nisu spremni toliko čekati te će otići s web stranice prije nego se nije stigla učitati. Iz tog razloga, bitno je da se tvrtka koja vam radi web stranicu ne fokusira isključivo na dizajn već da uzme u obzir utjecaj dizajna na performans stranice. U tom slučaju, dobit ćete potpun proizvod – dizajnerski lijepu stranicu koja se učitava u prihvatljivom vremenskom okviru.

Brzinu vaše web stranice možete izmjeriti ovdje.

Dobro korisničko iskustvo

Dobro korisničko iskustvo

Dobro korisničko iskustvo (engl user experience) obuhvaća mnogo segmenata poput:

Intuitivna navigacija

U slučaju malo kompleksnije web stranice koja ima više podstranica, nužno je osmisliti i implementirati kategorizaciju koja će biti intuitivna. Ovo je posebno bitno u slučaju web shopa. Web shopovi najčešće imaju veći broj proizvoda, a kako bi se kupci lako mogli snalaziti na web stranici nužno je da su proizvodi kategorizirani u logične cjeline koje će omogućiti lako navigiranje po stranici.

Dovoljno ‘bijelog prostora’

Bijeli prostor (engl. white space) predstavlja baš ono što mu i ime kaže – bijeli prostor na web stranici. Oko se lakše fokusira ako oko sadržaja nema nešto što odvraća pozornost već ima dovoljno bijelog prostora tj. praznine. Zato je bitno da web stranica nije zatrpana svakakvim dodatnim sadržajima koji će ometati normalno konzumiranje sadržaja.

Responzivnost

Responzivnost jest prilagođenost web stranice svim uređajima – mobitelima, tabletima i računalima. U današnje vrijeme se responzivnost web stranice podrazumijeva no ipak je važno naglasiti da vaša nova web stranica mora biti prilagođena za sve uređaje.

Ovdje pogledajte je li vaša stranica prilagođena za mobilne uređaje.

Konzistentnost

U slučaju web stranice konzistentnost je veoma bitna – uklonit će dvojbe koje bi posjetitelji mogli imati u slučaju nekonzistentnosti. Nekoliko primjera konzistentnosti koja se očekuje kod web stranice su:

  • konzistentna veličina slova
  • konzistentne boje
  • konzistentni dizajnerski elementi
  • konzistentan izgled podstranica

Svaka stranica na vašoj web stranici treba izgledati u skladu s ostalim stranicama na vašem webu. Tako nećete zbuniti posjetitelje te će sveukupni doživljaj web stranice biti bolji.

Kvalitetan i potpun sadržaj

Potencijalni kupci, na kraju krajeva, na vašu web stranicu ne dolaze zbog lijepog dizajna već zbog korisnog sadržaja kojeg očekuju pronaći. Na vama jest da to očekivanje i ispunite kako ne biste izgubili potencijalne kupce.

O načinu stvaranja kvalitetnog sadržaja bismo mogli pisati dan i noć no za ovu prigodu vam donosimo nekoliko najbitnijih točaka kojih biste se trebali pridržavati kako bi se sadržaj vašeg weba mogao smatrati kvalitetnim:

Pišite detaljan sadržaj

Sadržajem odgovorite na sva pitanja koja bi vaši potencijalni kupci mogli imati. Najbolji je sadržaj onaj nakon čijeg čitanja čitatelj nema dodatnih pitanja. Članci koji samo ugrubo dotaknu temu te čitatelju ostave više pitanja na umu nego prije nego je počeo čitati nisu nešto što je preporučljivo za sadržaj web stranice.

Bilo što o čemu pišete, bio to opis proizvoda, članak za blog, kontakt informacije ili neki drugi sadržaj, bitno je da sve pokrijete u detalje kako bi čitatelj dobio sve informacije koje mu trebaju. Ako ne opišete dovoljno dobro vaš proizvod ili uslugu, potencijalni kupac će lako potražiti web stranice konkurentske tvrtke koja će ga možda bolje informirati o svojim proizvodima ili uslugama.

Dobro strukturirajte sadržaj

Danas ljudi mogu manje zadržati pozornost nego ikada. Microsoftovo istraživanje je pokazalo da se mogućnost držanja pozornosti kod ljudi smanjila na samo 8 sekundi. Čitatelji su nestrpljivi i rijetko kada će pročitati cijeli sadržaj od a do ž. Čitatelji će većinom samo skenirati sadržaj i pohvatati dijelove koji im zapnu za oko i čine se zanimljivi. Iz tog razloga, sadržaj biste trebali strukturirati da ne izgleda kao jedan ogroman blok teksta već biste u sadržaju trebali koristiti:

  • podnaslove
  • liste (poput ove)
  • stiliziranje poput bold i italic
  • odvajanje teksta u odlomke (cca 5-8 rečenica po odlomku)

Ubacite pokoju sliku ili video kako bi ‘začinili’ sadržaj

Ono što se može prikazati slikama, trebalo bi se prikazati slikama. Ne kaže se uzalud da slika vrijedi 1000 riječi. Ljudi puno lakše razumijevaju sadržaj ako ga prate relevantne slike koje ga pobliže objašnjavaju. Slike zaokružuju sadržaj te uz njih sadržaj ne djeluje dosadno.

Također je koristan i video sadržaj. Ako prodajete neki proizvod, svakako bi bilo korisno kada bi mogli prikazati kako taj proizvod funkcionira s video materijalima. Tako potencijalni kupci će bolje moći upoznati proizvod te biti sigurniji u kupnju.

Dodajte linkove na drugi koristan sadržaj

Dodavanje linkova na drugi relevantan sadržaj bilo s vaše web stranice ili tuđe dobra je praksa iz 3 razloga:

  1. Čitatelji su zadovoljni jer dobiju izravnu informaciju gdje mogu pročitati nešto više o temi
  2. Google voli dodavanje linkova unutar sadržaja što je dobro za rangiranje na Googleu
  3. Posjetitelj neće otići sa stranice već će prijeći na drugu stranicu na vašem webu – u slučaju linka koji vodi na drugu stranicu na vašem webu

Lako čitljiv sadržaj

Nemojte koristiti komplicirane stručne riječi koje vaši potencijalni kupci neće razumjeti. Velika je šansa da vaši potencijalni kupci nisu toliko stručni u vašoj industriji te neće razumjeti stručne riječi koje biste koristili. Sadržaj bi trebao biti napisan tako da ga baš svatko može razumjeti.

Call to action

Call to action

Za uspješnost web stranice također je iznimno bitno imati poziv na akciju – tzv. call to action. Prije nego se uopće krene u izradu web stranice, trebate razmisliti o tome koja je točno svrha web stranice – je li to skupljanje potencijalnih kupaca, informiranje potencijalnih kupaca o vašoj ponudi, direktna prodaja putem web stranice ili nešto drugo. U svakom slučaju, poziv na akciju učinit će vašu web stranicu mnogo učinkovitijom.

Što je to točno poziv na akciju? To može biti gumb ili neki drugi dizajnerski element koji poziva potencijalne kupce da učine željenu akciju poput:

  • slanja upita putem kontakt forme
  • pretplaćivanja na newsletter tvrtke
  • preuzimanja prodajnih brošura i sl.
  • preuzimanja besplatnog demo softvera
  • kupovina putem web stranice

Kada ste zaključili koja je svrha vaše web stranice i što želite ostvariti putem nje, znat ćete kakav poziv na akciju vam treba – hoćete li pozivati posjetitelje da vam pošalju upit, da preuzmu brošuru, da obave kupovinu ili nešto treće.

Ako ih ‘pozovete na akciju’ veća je vjerojatnost da će se potencijalni kupci i aktivirati po pitanju toga i učiniti što želite.

Zaključak

U izradu web stranice ulazi mnogo više promišljanja i znanja nego što se to na prvu djeluje. Web stranica nije samo lijep dizajn već iza kvalitetne web stranice stoji mnogo znanja i iskustva, mnogo isprobavanja i učenja iz grešaka. Zato web stranicu treba prepustiti u ruke stručnjacima koji će sve ove segmente web stranice uzeti u obzir pri izradi web stranice.

Pročitajte više:

Prijavite se na našu newsletter listu i primajte redovite obavijesti o novim objavama!

This contact form is deactivated because you refused to accept Google reCaptcha service which is necessary to validate any messages sent by the form.