Uspješno AdWords oglašavanje

5 pitanja koja se morate upitati za uspješno AdWords oglašavanje

Kreiranje uspješne AdWords kampanje iziskuje stručnost i vrijeme, a iza uspješne AdWords kampanje stoje sati posla.

Ono što slijedi nakon kreiranja kampanje jednako je važno kao i kreiranje same kampanje. Kada se prikupi dovoljno statističkih podataka na temelju postavljenih kampanja, potrebno je prepoznati razloge iza nezadovoljavajućih rezultata i razumjeti funkcije AdWordsa uz pomoć kojih se može kampanje optimizirati za što bolje rezultate.

Slijedi 5 pitanja koje se morate zapitati kako bi provjerili ako su vaše AdWords kampanje postavljene na najbolji mogući način.

1. Koristite li ekstenzije oglasa (Ad Extensions)?

Google AdWords ekstenzije za oglase

Googleovo istraživanje je pokazalo da dodavanje ekstenzija na oglasima povećava CTR (postotak klikova na oglas) za čak 10-20%.

AdWords nudi velik broj veoma korisnih ekstenzija. Neke od najpopularnijih su:

  • Sitelinks extensions – ekstenzije koje sadrže linkove prema podstranicama vašeg weba
  • Callout extensions – ekstenzije s dodatnim tekstom npr. “Garancija na proizvode”, “Wellness” koje služe za detaljnije opisivanje ponude
  • Call extensions – ekstenzije s telefonskim brojem kako bi potencijalni kupci mogli odmah nazvati
    Structured snippet extensions – ekstenzije koje se koriste za navesti dodatne sadržaje npr. Wi-Fi, bazen i sl. Ova ekstenzija nažalost nije dostupna na hrvatskom jeziku no dostupna je na nekoliko svjetskih jezika ako se oglašavate u inozemstvu.
  • Location extensions – ekstenzija s fizičkom adresom
  • Review extensions – ekstenzija s recenzijom vašeg biznisa iz vjerodostojnog izvora

Savjetujemo vam da obavezno u svaku kampanju ili oglasnu jedinicu implementirate barem neku od ekstenzija koje imaju najviše smisla za vašu tvrtku. Tako ćete poboljšati CTR, posljedično i smanjiti cijenu klika te imati bolje rezultate od oglašavanja.

2. Bidate li se za brendirane ključne riječi?

Možda vam na prvu ne zvuči logično da plaćate oglašavanje za ključne riječi za koje se već pojavljujete na Google-u no zapravo je veoma logično i to nosi mnoge prednosti. Zapravo, ako se ne oglašavate za brendirane ključne riječi moguće je da ćete više potencijalne zarade izgubiti nego što biste uložili u oglašavanje za brendirane ključne riječi.

Prednosti oglašavanja za ime vašeg brenda:

  • Brendirane ključne riječi su vrlo jeftine tako da ćete vrlo malo potrošiti na klikove – oglasi će imati visok ‘Quality Score’ tj. ocjenu kvalitete i visok CTR tj. postotak klikova na oglas
  • Osobe koje pretražuju naziv vašeg brenda najčešće su već zainteresirane za kupovinu kod vas te ih neće biti teško pretvoriti u kupca
  • Brendirane ključne riječi najčešće imaju veliku stopu konverzije
  • Bidanjem za brendirane riječi dominirate Googleovom stranicom rezultata jer se vaša web stranica pojavljuje 2 puta te je veća šansa da će posjetitelj kliknuti i posjetiti baš vašu web stranicu

Također, zna se dogoditi da se lukava konkurencija oglašava na ime vašeg brenda te tako pridobivaju vaše kupce ili klijente. To možete djelomično spriječiti ako se i vi oglašavate za vaše brendirane ključne riječi.

3. Pratite li konverzije?

Ako nemate uvid u konverzije, poprilično je teško optimizirati kampanje, oglase i sve drugo kako bi dobili što bolji povrat na investiciju.

Kao konverzije možete postaviti praćenje:

  • Kupovine
  • Slanje upita preko forme
  • Preuzimanje demo programa
  • Telefonski pozivi
  • Preuzimanja aplikacije
  • Razne druge akcije koje se mogu poduzeti na web stranici i koje vam donose nekakvu korist

U slučaju web shopa, iznimno je bitno pratiti kupovine, u slučaju B2B (business to business) tvrtke bitno je znati s koliko poziva su kampanje rezultirale. Ako prodajete softver čiji se demo može preuzeti na web stranici, pratit ćete preuzimanje. Ovisno o vašem poslovanju i poslovnim ciljevima, poželjno je implementirati odgovarajuće praćenje konverzija. Tako ćete uvijek znati koja kampanja, ključna riječ i oglas vam donosi dobar povrat na investiciju, a koji ne.

4. Optimizirate li kampanje?

Optimizacija kampanji može vam značajno povećati povrat na investiciju. AdWords ima ogroman broj postavki i mogućnosti a svaka od njih može vašu oglašivačku kampanju unaprijediti ili pak suprotno od toga.

Samo neke od postavki koje možete optimizirati:

  • Pod ‘Segment’ opcijom odaberite ‘Network’ gdje možete vidjeti kakve rezultate vam donosi Google tražilica a kakve Search partneri te na temelju toga možete odlučiti isplati li vam se prikazivati oglase i na Search partnerima
  • Isto tako pod ‘Segment’ možete odabrati ‘Device’ te vidjeti s kojih uređaja dolazi najviše kupaca/klijenata te na temelju tih podataka optimizirati maksimalnu cijenu klika ovisno o uređaju na kojem se oglasi prikazuju
  • Pod ‘Dimensions’ – ‘Time’ možete vidjeti koji dan u tjednu vam donosi najbolje rezultate, koji sati u danu vam imaju bolje a koji lošije rezultate te na temelju toga možete odabrati više ili manje uložiti u prikazivanje oglasa u određenome razdoblju
  • U slučaju Display kampanje čest je slučaj da oglasi koji se prikazuju na mobilnim aplikacijama imaju zamjetno lošije rezultate. To možete provjeriti u ‘Placements’ izvještaju te ako vam stvarno oglasi na aplikacijama donose loše rezultate, možete spriječiti prikazivanje na aplikacijama tako da pod Exclusions unesete ‘adsenseformobileapps.com’.

Postoji još ogroman broj postavki, opcija i svega što se može optimizirati. Ono što je potrebno znati jest da je potrebno redovito unaprjeđivati i optimizirati vaše kampanje za najbolje rezultate. Optimizacija nikad ne prestaje.

5. Analizirate li tražene pojmove?

Jedna od najvažnijih izvještaja u AdWordsu jest ‘Search Terms’ izvještaj koji možete pronaći pod tabom ‘Dimensions’. Tamo ćete pronaći sve pojmove koje su ljudi tražili na Google-u kada im se je pojavio vaš oglas – bilo da su kliknuli na njega ili ne.

U tom izvještaju vidjet ćete ako se vaši oglasi pojavljuju za ključne riječi koje su nerelevantne za vašu ponudu i koje vam samo uzalud troše budžet. Kada detektirate ključne riječi za koje se ne želite pojavljivati, upišite te ključne riječi pod negativne ključne riječi kako bi spriječili pojavljivanje vaših oglasa pri pretraživanju pojmova koji sadrže te neželjene ključne riječi.

Ovaj proces može vam uštedjeti veliki dio budžeta te će vam usmjeriti budžet u onom pravcu koji je profitabilan za vašu tvrtku.

Pročitajte više na:

Prijavite se na našu newsletter listu i primajte redovite obavijesti o novim objavama!