Content marketing – što je to i koje su karakteristike kvalitetnog sadržaja

Content marketing, ili doslovno prevedeno sadržajni marketing, zadnjih nekoliko godina postao je vrlo popularna tema, posebno među marketinškom strukom. Pojavom interneta sadržaj je postao još bitniji za tvrtke koje se pokušavaju probiti na tržištu ili zadržati i pojačati svoju dobru poziciju.

Sve više tvrtki iz dana u dan otkriva mogućnosti i prednosti web stranica te osim što pišu sadržaj za web stranicu počinju i voditi profesionalne blogove na kojima iskazuju svoju ekspertizu i znanje. To je odličan način za prikazati se u dobrom svjetlu pred potencijalnim kupcima te učvrstiti svoju vezu s postojećim kupcima.

No nije svaki sadržaj odličan sadržaj. Koliko god netko imao znanja i stručnosti u svojoj struci, ako ta osoba nikada nije pisala sadržaj, vrlo lako je moguće da će sadržaj biti loše strukturiran, dosadan ili nešto treće što bi moglo odbiti osobe koje bi inače rado pročitale te blog objave.

Ako ste i vi jedan od tih koji su zaduženi za pisanje stručnih tekstova za web stranicu ili poslovni blog, a niste stručnjak u pisanju, pročitajte naše savjete koji će vas uputiti kako napisati kvalitetan sadržaj.

Jednostavnost i jasnoća

Jedna velika greška koju mnogi stručnjaci svoje struke rade kada kreću pisati sadržaj jest da previše kompliciraju stvari. Sadržaj bi trebalo pisati što jasnije kako bi svaka prosječna osoba, pa i ona koja zna nešto manje o vašem poslovanju i struci sve razumjela.

Pri pisanju pazite da koristite što jednostavnije riječi, bez stručnih naziva koje će razumjeti samo jedan dio posjetitelja vašeg weba. Pišite kratke i sažete rečenice jer ako su rečenice dugačke, čitanje postaje zamorno. Ukratko rečeno – što jednostavniji i jasniji sadržaj, to bolje.

Dobra struktura sadržaja

Struktura web sadržaja je bitna

Čitatelj vidi naslov članka, zaintrigira ga te klikne na članak. Otvori mu se stranica članka i prvo što vidi je kako je strukturiran. Ako je članak strukturiran tako da izgleda kao jedan ogroman blok teksta, vrlo vjerojatno će ga proć želja da ni krene čitati. No ako je članak lijepo strukturiran u nekoliko paragrafa, sa slikama i podnaslovima koji odvajaju sekcije te raznim podebljanim riječima, sadržaj izgleda puno manje zastrašujući i puno zanimljiviji.

Neka u prosjeku svakih 4-7 rečenica bude u novom paragrafu kako bi bilo jednostavnije za čitanje. Svaka sekcija neka ima svoj podnaslov te važnije riječi slobodno podebljajte kako bi se istaknule.

Naslovi koji pobuđuju želju za daljnje čitanje

Ne kaže se uzalud da je naslov najvažniji dio članka. Ako naslov ne pobuđuje želju i zrno znatiželje za daljnje čitanje, znači da nije obavio svoj zadatak. Naslov treba biti specifičan i ukazivati na ono što će čitatelj dobiti ako otvori članak. Koliko god članak bio kvalitetno napisan, ako je naslov nezanimljiv, taj članak će nažalost malo tko otvoriti da pročita.

Pametan je potez da nakon što napišete članak smislite više naslova te se zapitate koji od smišljenih najviše pobuđuje želju za daljnjim čitanjem.

Primjer lošeg naslova za primjerice ovaj članak bi bilo nešto preopćenito i nedeskriptivni poput:

“Content marketing”

Bolji naslov jest:

“Content marketing – što je to i koje su karakteristike kvalitetno napisanog teksta”

Ovaj naslov daje do znanja što čitatelj može očekivati kada otvori članak te, ako je dobra ciljana skupina (osoba se bavi pisanjem), velika je vjerojatnost da će htjeti proviriti i saznati koje su to karakteristike kvalitetnog teksta.

Potaknite ljude na akciju

Pisanje sadržaja za web stranicu naravno ima i neki krajnji cilja. Cilj je većinom dolazak do novih kupaca. Kako biste na kraju krajeva taj cilj i ostvarili, a ne samo pisali u prazno, potrebno je da vaš sadržaj potakne ljude na akciju.

Česta praksa jest da se na dnu članka postavi call-to-action koji će spriječiti da ljudi nakon što pročitaju članak odu s weba. To može biti link na vaše usluge ili proizvode na webu, kontakt podatke ili druge blog članke koji će dodatno uvjeriti čitatelja u vašu stručnost.

Kroz članke spomenite i vaša iskustva, usluge ili proizvode te stavite link na stranicu tog proizvoda ili usluge. Tako ćete podsjetili ili informirati čitatelja koji je možda došao preko tražilice, a nije nikad čuo za vašu tvrtku da se vi bavite s time što njemu treba.

Slike i video

Ukrasite sadržaj slikama

Pixabay – izvor besplatnih kvalitetnih slika

Kao što slika vrijedi tisuću riječi, tako vrijedi i video, infografike i razni drugi grafički prikazi koji služe da ‘razbiju’ monotonost teksta, a možda i daju dodatnu vrijednost članku. Ako u članku pišete o nečemu što se može grafički prikazati, svakako iskoristite tu priliku i obogatite svoj sadržaj s korisnim slikama, videom i sl. No ako i nemate slike koje donose izravnu vrijednost članku, svakako je dobro unutar članka ubaciti pokoju općenitiju sliku kako bi članak izgledao pitkije i manje dosadno.

Postoje brojni izvori besplatnih slika na internetu poput stranice Pixabay.com gdje možete pronaći skoro sve što vam treba. No izbjegavajte koristiti očite ‘stock’ slike koje su postale izlizane te više kvare doživljaj nego što ga popravljaju, Neka grafika koju koristite uvijek bude vezana za temu članka.

Točni i provjereni podatci

Pri pisanju sadržaja važno je da sadržaj u potpunosti bude točan što znači bez uveličavanja, pretjeranih hvalisanja ili popularnih ‘click-bait’ naslova. Primjerice, ako iskazujete neke podatke iz istraživanja, svakako je dobro da navedete izvor tih podataka te link prema izvoru. Tako pokazat ćete da ste vjerodostojni i da vam se može vjerovati.

Uz današnje obilje rekla-kazala sadržaja na internetu, ljudi vole vidjeti dokaz za tvrdnje koje se iskazuju.

Zaključak

Sadržaj je ključni dio web stranice i zato pisanje sadržaja ne treba uzimati olako. Nužno je napisati sadržaj koji će plijeniti pažnju, zainteresirati čitatelja te na kraju krajeva i obaviti svoj zadatak – utjecati na čitatelja te ga motivirati za kupnju.

Pročitajte više na sljedećim linkovima:

Prijavite se na našu newsletter listu i primajte redovite obavijesti o novim objavama!

This contact form is deactivated because you refused to accept Google reCaptcha service which is necessary to validate any messages sent by the form.