Facebook Insights

Kratak vodič kroz Facebook Insights i kako ga iskoristiti za unaprijeđenje Facebook strategije

Želite znati što dobro prolazi na vašoj Facebook stranici?
Frustrirani ste lošim rezultatima i nedostatkom interakcije na objavama?

Srećom, postoji Facebook Insights koji pruža sve podatke koji su potrebni za optimiziranje vaše Facebook stranice.

Facebook Insights je alat koji pruža iscrpan i detaljan uvid u ponašanje i navike vaših korisnika.  Stoga će vam ovaj alat uvelike pomoći u vašem nastupu na društvenim mrežama.

Sekcije koje ćete pronaći u Facebook Insights su:

  • Overview – Pregled
  • Promotions – Promocije
  • Followers – Pratitelji
  • Likes – Sviđa mi se
  • Reach – Doseg
  • Page Views – Pogledi na stranicu
  • Actions on Page – Aktivnosti na stranici
  • Posts – Objave
  • Event – Događaji
  • Videos – Video
  • People – Ljudi
  • Local – Lokalno
  • Messages – Poruke

Vi ćete naravno istražiti ono što je vama potrebno, a mi ćemo vas provesti kroz ono najbitnije.

Overview – pregled

Ovdje ćete pronaći sve informacije o performansama vaše stranice. Sastoji se od tri sekcije:

  • Page summary,
  • 5 most recent posts,
  • Pages to watch.

Opcija Page summary prikazuje aktivnosti na stranici, preglede na stranici, lajkanje, reach i engagement.

Sekcija 5 most recent posts pruža detalje vaših zadnjih 5 objava. Prikazuje vrijeme njihove objave, vrstu objave, targetiranje, doseg ljudi, engagement i promociju.

Na kraju ćete pronaći sekciju Pages to watch gdje sami odaberete stranice koje želite pratiti. Saznat ćete jako korisne informacije od ukupnog broja njihovih fanova, broj lajkova naspram prošlog tjedna, broj objava od ovog tjedna i angažman ljudi na njihove objave. Možete otkriti kako vi stojite u odnosu na vašu konkurenciju te u kojem smjeru trebaju ići vaše objave.

Promotions

Ovaj dio je odličan ako odlučite promovirati svoju stranicu, proizvode/usluge ili događaje. Promocijom možete ciljati na ljude koji nisu nužno vaši fanovi. Kada kliknete na Boost a post otvorit će vam se lista preporučenih postova koji su najbolji po broju reakcija. Kada odlučite boostati neku objavu dobit ćete opciju da odaberete publiku kojoj želite da se vaš post prikazuje. Nakon što odaberete publiku moći ćete definirati budžet i vrijeme trajanja promocije. Pročitajte naš članak o tome kako točno funkcionira Facebook oglašavanje.

Likes

Facebook likes

Otkriva nam koliko vaša Facebook stranica ima fanova. Sigurno vam je poznato da broj fanova više nije najvažniji pokazatelj uspješnosti vaše stranice. Možete vidjeti ako su vaši fanovi došli preko plaćenih oglasa ili organskim putem. Također pronaći ćete podatke koji govore ako je netko odlučio da više ne želi pratiti vašu stranicu.

Reach

Upućuje na broj ljudi koji na svojem News feedu mogu vidjeti sadržaj koji vi objavljujete. To utječe i na sve ostale metrike poput lajkova, komentara, interakcija itd.

Posts

U ovoj sekciji možete doći do jako bitnih informacija koje vam mogu pomoći s objavama. Možete saznati u koje doba dana i koje dane u tjednu je najviše vaših fanova online te koji tip objava kod njih najbolje prolazi. U našem slučaju to je ujutro oko 10 sati i navečer oko 21 sat. Najbolje nam prolazi sadržaj objavljen ponedjeljkom i petkom.

Naravno to ćete sve najbolje vidjeti testiranjem. Objavljujte sadržaj u različito doba dana, različite dane u tjednu i strpljivo čekajte rezultate.

People

Facebook people

Što čini Facebook stranicu ako ne ljudi, stoga obratite pozornost na ovu karticu i pažljivo promotrite njene podatke. Postoje dvije sekcije: vaši fanovi i ljudi koje ste dosegli (reach). Odabirom jedne od sekcija, dobit ćete podatke o fanovima vaše stranice poput njihovog spola, godina, države i jezika.

No nisu svi podatci 100% točni, npr. godine i spol se mogu vidjeti prema profilima, ali zemlja i jezik dolaze s IP adrese korisnika. Podaci za jezik temelje se na jezičnim postavkama koje se koriste na Facebooku. Kao primjer dajemo naše kolege čije su jezične postavke postavljene na engleski, a pričaju hrvatski. Tako da ne vjerujte 100% svim podacima i nemojte ih slijepo pratiti.

Zaključak

Jednom kad zaronite u Facebook Insights, primit ćete bogatstvo informacija koje će vam pomoći da bolje razumijete svoje Facebook fanove. Ali najbolje od svega imat ćete mnogo toga za mjeriti – primjerice lajkovi, interakcije, doseg i demografija. Analitika će vam pomoći da shvatite koji sadržaj odgovara vašoj publici, da vidite rast vaše stranice i dobijete općeniti uvid kako napreduje vaša Facebook strategija.

Rječnik korištenih pojmova

Post reach nam govori koliko je ukupno ljudi vidjelo našu objavu u određenom razdoblju neovisno o tome da li je ona organska ili je plaćena
Organic reach otkriva broj ljudi koji su vidjeli vaš sadržaj, a da to nije bilo preko plaćenog oglasa
Paid reach označava broj ljudi koji su vidjeli vašu objavu kao rezultat plaćenog oglasa
Total reach prikazuje doseg vaših postova, kao i sve sadržaje koji su objavljeni na vašoj stranici i koji su prikazani vašim fanovima
Engagements označava broj ljudi koji su kliknuli, lajkali, komentirali ili dijelili vašu Facebook objavu
Post clicks otkriva ukupan broj klikova naš vašu objavu
Page likes pokazuje ukupan broj ljudi kojima se sviđa vaša stranica
Net likes je razlika između broja ljudi kojima se sviđa vašu stranica i kojima se više ne sviđa vaša stranica tj. pretisnuli su Unlike
Impression je prikaz vašeg posta prikazan na News feedu / vremenskoj traci
Total views je kartica koja otkriva koliko puta je vaša Facebook stranica bila viđena
Total people who viewed pokazuje koliko je ljudi vidjelo vašu stranicu, kojeg su spola, njihove godine, odakle dolaze i koji su uređaj koristili
Top sources daje vam bitne podatke o tome kako su ljudi došli do vaše Facebook stranice

Pročitajte više o Facebook Insights:

Prijavite se na našu newsletter listu i primajte redovite obavijesti o novim objavama!

This contact form is deactivated because you refused to accept Google reCaptcha service which is necessary to validate any messages sent by the form.
1 Odgovorite

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] razni alati poput Google Analyticsa i Facebook Insights koji pružaju informacije o vašim potrošačima i njihovim interesima. Oni vam mogu pomoći pri […]

Comments are closed.