Google Ads novosti

Novosti iz svijeta Google Ads oglašavanja

Digitalni marketing se neprestano mijenja i zato osobe koje se bave ovim segmentom marketinga moraju uvijek biti u toku s promjenama koje se događaju na tjednoj bazi. Bilo da ste vi zaduženi za digitalni marketing u vašoj tvrtci ili ste zaposlili osobu ili agenciju da za vas obavlja te aktivnosti, iznimno je bitno da osobe zadužene za digitalni marketing redovito prate trendove i novosti iz svijeta digitalnog marketinga.

Osim neprestanih edukacija, bitno je i redovito testirati razne mogućnosti koje pružaju oglašivački alati kako bi se saznalo što dobro funkcionira, a što ne donosi rezultate. Svaka tvrtka ima svoje karakteristike i svoju publiku pa načini promocije ne mogu biti identični za dvije tvrtke. Zato su individualan pristup i redovno testiranje iznimno bitni. Kako bi vas upoznali s najnovijim promjenama u svijetu Google Adsa, u ovom članku ćemo navesti neke od najznačajnijih novosti koje nam stižu ili su se već dogodile u zadnjih nekoliko mjeseci.

Ukidanje proširenih tekstualnih oglasa

Od lipnja 2022. više se neće moći kreirati nove ETA-a oglase (Expanded text ads). ETA oglasi su bili jako dobro prihvaćeni među oglašivačima, a možemo slobodno reći i omiljeni. Od lipnja 2022. će biti dostupni samo RSA oglasi (Responsive search ads). ETA oglasi će se i dalje prikazivati, ali se više neće moći uređivati već samo pauzirati ili trajno ukloniti.

Podatci dodani u izvješće o pojmovima za pretraživanje

Nakon brojnih žaljenja od strane oglašivača da se vrati više informacija u izvjšće o pojmovima pretraživanja koje je postalo ograničeno još 2020. Google je vratio neke nove podatke u izvješće o pojmovima pretraživanja.

Ukinuti Gmail oglasi

Od srpnja 2021. više se ne mogu stvarati nove Gmail kampanje niti mijenjati postojeće.

Izvor: https://www.wordstream.com/blog/ws/2021/02/16/gmail-ads-going-away

Promjene povezane s ključnim riječima

Proširenje podudaranja fraze (Phrase match) u veljači 2021.

U veljači 2021. Google je objavio proširenje podudaranja fraze kako bi se pokrilo sav dodatni promet ostvaren putem širokog podudaranja s modifikatorom. Na koji način su odlučili da će se proširiti podudaranje fraze? Na način da proširenje podudaranja fraze uključuje dodatni promet modifikatora širokog podudaranja.

Ukidanje modifikatora širokog podudaranja (Broad match modified)

Široko podudaranje s modifikatorom se potpuno ukinulo u srpnju 2021. te se treba priviknuti da se više ne stvaraju nove ključne riječi s modifikatorom širokog podudaranja.

Googleovo ažuriranje će olakšati dosezanje pravih kupaca na pretraživanju, ali će se nastaviti poštivati redoslijed riječi upravo onda kada je to važno za značenje. Pružit će se oglašivačima veća kontrola i sukladno s time bolji doseg.

Google smanjuje vidljivost u izvješću o pojmovima za pretraživanje (Search Terms Report)

Google je u rujnu 2020. ograničio izvješće o pojmovima za pretraživanje unutar Google Adsa te je dozolio prikazivanje pojmova za pretraživanje samo onima koji dosegnu određeni volumen pretraga.

Ukidanje Average Position metrike

Average Position ili prosječna pozicija je metrika koje pokazuje prosječnu poziciju vašeg oglasa. Ako se vaš oglas većinom vrti oko 1. pozicije, metrika prikazuje broj blizu jedinici. No, ako se vaš oglas primjerice pola vremena vrti oko pozicije 1., a pola oko pozicije 10, metrika će prikazivati da je vaša prosječna pozicija oko 5 što može biti malo varljivo.

Ova metrika će biti ukinuta u rujnu 2019. No umjesto prosječne pozicije, postoji nekoliko metrika u Google Ads sučelju koje nam mogu dati još i korisnije informacije o poziciji oglasa, a to su:

  • Impressions (Absolute Top) %: Postotak impresija oglasa koje su se prikazale na 1. poziciji
  • Impression (Top) %: Postotak impresija oglasa koji su bili pri vrhu, na poziciji od 1 do 4

Metrika o prosječnoj poziciji bila je korisna no navedene dvije metrike dobra su alternativa.

Prošireni oglasi za pozive (Expanded Call-Only Ad Text)

Prošireni oglasi uvijek nas vesele pa tako i dodatno proširenje za oglase koji služe za privlačenje pozivatelja.

Jedna velika mana Call-Only oglasa bila je nedostatak mjesta za tekst. Ova promjena donijela nam je opciju da u oglas uključimo dva naslova, a u opis oglasa 90 znakova. Vjerujemo da će ova promjena donijeti bolje rezultate za oglašivače s obzirom da će oglasi sada sadržavati više informacija koje mogu zainteresirati potencijalne kupce ili klijente.

Optimization Score – preporuke za unaprjeđenje kampanja

Jedna korisna opcija dodana je u “Recommendations” dio Google Ads sučelja. Optimization score nam daje do znanja koliko je račun optimiziran na ljestvici od 1 do 100. S obzirom da je ovo automatizirana opcija, ne može uvijek razumijeti i dovoljno dobro odrediti kvalitetu oglašivačkog računa tako da toj opciji se ne treba slijepo vjerovati, ali često dobro dođe kako bi dobili par novih ideja za optimizaciju računa.

Ova opcija gleda vaše oglase, ekstenzije, bidove, taktike koje koristite i predlaže kako nešto možete poboljšati i kako da iskoristite sve opcije koje su vam na raspolaganju.

Display oglasi – plaćanje za konverzije umjesto klikova

Dok smo prije na Display prikazivačkoj mreži mogli plaćati samo za klik na oglas, po novome je uvedena i opcija plaćanja za konverzije. Na taj način lakše se može maksimizirati povrat na investiciju.

Uz ovaj način bidanja, platit ćete samo kada osoba napravi konverziju na vašem webu, bilo to preuzimanje aplikacije, slanje upita preko forme ili kupnje u vašem web shopu.

Video oglasi dobili su nove “call-to-action” ekstenzije

Video oglašavanje postaje sve popularnije i sve ga više tvrtki koristi za svoje promotivne aktivnosti pa ne čudi da Google neprestano radi na unaprjeđenju i uvođenju novih korisnih opcija kada je u pitanju video oglašavanje. Jedna od korisnih opcija je i uvođenje nove ekstenzije za Call-to-action tj. poziv na akciju.

Dok su prije osobe trebale odgledati cijeli video do kraja kako bi se pojavio CTA, sada je CTA prisutan tijekom cijelog trajanja video oglasa. S ovom opcijom, potencijalni kupci ili klijenti neće trebati čekati kraj videa već će moći odmah klinuti na CTA gumb i obaviti konverziju na vašem webu.

Uz sve ove i druge promjene koje se redovno događaju u digitalnom marketingu, ako zatrebate našu pomoć u Google Ads oglašavanju, slobodno nam se javite.

Još više informacija o Google Ads promjenama možete pročitati i na sljedećim izvorima:

Prijavite se na našu newsletter listu i primajte redovite obavijesti o novim objavama!