Kako će uvođenje eura utjecati na turizam?

Uvođenje eura kao zakonskog sredstva plaćanja u Republici Hrvatskoj donijet će znatne promjene u poslovanju svakog sektora pa tako i u – turizmu. Nakon što smo Vas u zadnjem blogu pripremili na zamjenu hrvatske kune eurom, u ovom blogu donosimo informacije o prednostima i nedostacima uvođenja eura na turizam.

Prema istraživanjima provedenim na globalnoj razini, očekuje se da će 2023. godina biti godina koja će zabilježiti znatan porast potražnje u sektoru turizma koji će biti u rangu sa rezultatima ostvarenim u pretpandemijskom razdoblju 2019. godine. S obzirom na to da Republika Hrvatska 1. siječnja 2023. godine službeno uvodi euro kao zakonsko sredstvo plaćanja, prisutna je zabrinutost vezana za porast potražnje u sektoru turizma.

 

Udio stranih posjetitelja čini 90% noćenja zabilježenih u Republici Hrvatskoj te 70% prihoda od turizma dolazi od stranih turista iz područja eurozone. Jedan od glavnih problema kod stranih posjetitelja je – valuta, točnije preračunavanje cijena. Prednost uvođenja eura bit će izostanak preračunavanja cijena koja vodi do lakše usporedbe i pronalaženja najprihvatljivije destinacije za odmor. Sljedeći problem koji će biti izostavljen je nepovoljan tečaj od strane mjenjačnica koji stvara znatne financijske troškove i troškove vremena pronalaska najprihvatljivije mjenjačnice kod stranih posjetitelja. Prednost uvođenja eura osjetit će i iznajmljivači koji se kao i strani turisti više neće morati suočavati s nepovoljnim tečajevima prilikom zamjene zarađenih eura za hrvatske kune.

Direktni nedostaci uvođenja eura za turizam zasad nisu uočeni, indirektan nedostatak koji će biti prisutan u svim sektorima pa tako i u turizmu je mogući rast inflacije s kojim je Republika Hrvatska suočena proteklih godinu dana. 

Kada u omjer stavimo prednosti i nedostatke uvođenja eura na turizam, vidljivo je kako će uvođenje eura imati više pozitivnih implikacija na turizam nego negativnih stoga nema razloga za zabrinutost.

 

Ukoliko već niste, obratite nam se kako bi na vrijeme prilagodili poslovanje novonastalim uvjetima na tržištu!