Kako funkcionira Google AdWords

Kako funkcionira Google AdWords oglašavanje na tražilici

Google AdWords je svojevrsna dražba na kojoj se oglašivači nadmeću čiji oglas će se prikazati na vrhu Google tražilice.

Oglašivač licitira tj. određuje cijenu koju je spreman platiti za klik na njegov oglas. Koliko će mu biti naplaćeno ovisi o Googlu i licitacijama drugih natjecatelja. Ali moramo napomenuti da oglašivač plaća tek kada netko klikne na njegov oglas.

Google osim licitacije uzima u obzir i samu kvalitetu oglasa. Tako svi oglašivači bez obzira na ponuđenu cijenu imaju priliku natjecati se i osvojiti prvo mjesto na tražilici. Uz ograničeni budžet, kvalitetni i relevantni oglasi mogu se boriti i dobiti prvu poziciju među oglasima.

Oglasi se na Google AdWordsu prikazuju temeljem ključnih riječi koje unesete u sustav, a u sustav ćete unijeti ključne riječi koje vaši potencijalni kupci traže na Googlu. Tako ćete ako primjerice prodajete stolice, ciljati ključne riječi poput “prodaja stolica” ili “rasprodaja stolica”.

Prije nego li uopće možete krenuti s AdWords oglašavanjem, treba vam nekoliko stvari:

  • web stranica
  • proizvod ili usluga koje želite prodati
  • budžet za oglašavanje

Korak po korak, AdWords funkcionira ovako:

1. Pretraživanje na Google tražilici

Oglasi na Google tražilici

Osoba renovira dnevni boravak i trebaju joj nove stolice. Prvo što učini jest da ode na Google i ukuca “prodaja kvalitetnih stolica za dnevni boravak” kako bi se upoznala s ponudom stolica.

2. Google prikaže rezultate zajedno s oglasima

Google rezultati pretraživanja

Google vrati relevantne organske rezultate, a na vrhu i na dnu stranice rezultata su plaćeni rezultati.

Ako je vaša kampanja postavljena na najbolji mogući način, vaš oglas će se pojaviti na samom vrhu. S obzirom na to da prvi rezultati na tražilici dobivaju najveći broj klikova, vrlo vjerojatno će vaš oglas biti najviše klikan od ostalih rezultata na Googlovoj stranici rezultata.

3. Klik na vaš oglas

Znači, osoba uoči vaš oglas i klikne na njega. Oglas ju odvede na stranicu gdje je izlistana vaša ponuda. Osoba se tamo može pobliže upoznati s asortimanom proizvoda, zainteresirati se za vašu ponudu, te ako na web stranici imate sve potrebne podatke (što je preporučljivo) osoba može saznati vašu adresu ili broj telefona kako bi krenula u sljedeći korak kupovine.

Na površini jednostavno, no u pozadini svega ovoga postoje brojne opcije i mogućnosti koje tvore razliku između bacanja novca na oglašavanje i odlične zarade od oglašavanja.

Kako izgleda AdWords aukcija

Na prvi pogled AdWords aukcija izgleda komplicirano i sigurni smo da imate jako puno pitanja, zato ćemo vam probati kroz slike sve pojednostaviti.

Google određuje gdje će se koji oglas pojaviti gledajući maksimalni iznos koji ste spremni platiti na klik za vaš oglas i vašu ocjenu kvalitete oglasa.

Na slici vidimo četiri oglašivača koja se trude osvojiti najbolja mjesta na tražilici. Svaki od njih nudi drugačiju cijenu za klik na oglas, također svaki od njih ima drugačiju ocjenu kvalitete oglasa.

 

Ad ranking

Izvor: WordStream

Na slici se vidi da oglašivač 4 iako je ponudio najvišu svotu neće završiti na prvome mjestu. Oglašivači 2 i 3 s nešto nižom ocjenom kvalitete oglasa i ponuđenom cijenom pojavit će se na tražilici, samo ne na prvom mjestu. Dok je oglašivač 1 ponudio najmanji iznos i uz najbolju kvalitetu oglasa završio na prvome mjestu.

Na sljedećoj slici prikazano je koliko će zapravo platiti koji oglašivač, te na koji se način to računa.

Ad ranking

Izvor: WordStream

Vidimo kako je oglašivač 1 za svoje prvo mjesto platio najmanje, dok je oglašivač 4 platio najviše. Što znači da veliki faktor u AdWords aukciji je ocjena kvalitete oglasa.

Ocjena kvalitete je indikator koji nam govori kako će se naš oglas otprilike rangirati. Ocjene se kreću od 1 do 10, naravno što je viša ocjena to će vaš oglas bolje rangirati. Isto tako loša ocjena kvalitete znači viši troškovi oglašavanja.

Quality score tj. ocjena kvalitete oglasa ovisi o:

  • postotku klikova na oglasa tj. click-through rate (CTR)
  • relevantnosti ključnih riječi u ad grupi
  • odredišnoj stranici
  • tekstu oglasa i njegovoj relevantnosti

Struktura Google AdWords alata

Google AdWords struktura

AdWords račun

Kada kreirate svoj AdWords račun, na njemu ćete unijeti sve podatke o naplati, pristupu računu, obavijestima i sl.

Kampanje

Pod računom kreirate kampanje. Za svaku kampanju posebno odabirete dnevni budžet, vrstu oglašavanja, ciljanu skupinu (lokacija, jezik), strategiju licitiranja za oglase te još nekoliko naprednijih postavki.

Ad grupe

Glavna funkcija Ad grupa jest organizacija ključnih riječi i oglasa u malene smislene cjeline. Uz pomoć Ad grupa vaši oglasi će se prikazivati samo za točno određene ključne riječi koje su potpuno srodne tekstu u oglasu, naravno ako vi tako postavite što svakako je preporučeni način. Na Ad grupi također postavljate maksimalnu cijenu klika koju ste spremni platiti.

Oglasi

AdWords oglasi se sastoje od naslova, podnaslova, opisa, linka kakav će se prikazivati na oglasu i pravog linka na web stranicu.

Oglas je iznimno bitan dio cijele ove priče, jer je sadržaj oglasa glavni motivator ili demotivator za klikanje na oglas. Ako oglasom zaintrigirate ciljanu skupinu, veća je šansa da će kliknuti na oglas.

Ključne riječi

Još jedan neizostavan dio u oglašavanju putem AdWordsa su ključne riječi. Ključne riječi koje unesete u sustav bit će okidač oglasa na Google tražilici.

Da ne idemo više u detalje, ovo su ključni dijelovi Google AdWords alata bez kojeg oglašavanje ne bi funkcioniralo. Ovaj tekst je samo zagrebao po površini svega što se ima za reći o AdWordsu no najbolji način za u potpunosti ga razumjeti i naučiti koristiti je tako da se krene oglašavati.

Rječnik najčešće korištenih pojmova:

  • Cost Per Click (CPC) je iznos koji je oglašivač spreman potrošiti za klik na njegov oglas
  • Click-through Rate (CTR) je postotak ljudi koji kliknuli na oglas
  • Conversion (konverzija) se ostvaruje kada korisnik klikne na vaš oglas, završi na vašoj stranici te ispuni određenu formu, kupi nešto ili ispuni bilokoji cilj koji ste zadali
  • Ad Position je pozicija na kojoj se nalazi vaš oglas (ako je pozicija oglasa “1” znači da je vaš oglas – prvi oglas na stranici)
  • Ad Rank (rang oglasa) je rezultat koji se temelji na vašoj licitaciji, relevantnosti oglasa, doživljaju odredišne stranice i očekivanom utjecaju ekstenzija i ostalih formata oglasa.
  • Quality Score (ocjena kvalitete) predstavlja Googleovu ocjenu kvalitete i relevantnosti ključnih riječi i oglasa.

Ako vam se učenje o AdWordsu ne čini kao nešto što bi vas zanimalo, slobodno iskoristite sve prednosti oglašavanja na Googlu uz našu pomoć. Pogledajte našu uslugu Google AdWords oglašavanja i kontaktirajte nas.

Za više informacija pročitajte:

Prijavite se na našu newsletter listu i primajte redovite obavijesti o novim objavama!

This contact form is deactivated because you refused to accept Google reCaptcha service which is necessary to validate any messages sent by the form.
1 Odgovorite

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] U slučaju da niste sigurni kako točno funkcionira Google  AdWords pročitajte prvo ovaj članak. […]

Comments are closed.