Najčešće pogreške na Facebooku koje treba izbjeći

Vođenje Facebook stranice izgleda vrlo jednostavno, svi mi to možemo raditi… Ili možda ne? Iako na prvu izgleda jednostavno, to zapravo i nije tako. Pri vođenju stranice treba paziti na nekoliko stvari kako ne bi naštetili svojoj firmi i njenom ugledu.

Vodeći Facebook stranice već smo se ispraksirali i imamo za vas par savjeta kako biste izbjegli moguće pogreške:

Vaše objave sadrže previše teksta

Ljudi danas žele doći što prije do informacija. Zato vaš post mora biti kratak, jasan i jednostavan. Ako netko čita vašu objavu u hodu, vjerujte da on nema vremena sve pročitati. Ako ne nađe ono što ga zanima odmah, on ide dalje, a vi propuštate priliku i možda gubite potencijalnog klijenta.

Previše teksta ubija vašu objavu, pa probajte raditi što kraće objave. Slika govori tisuću riječi, pa ako ne možete reći ukratko probajte sa slikom. Ako slika ne pomaže, probajte s videom. Društvene mreže su takve da sve treba testirati, ono što danas ide super, ne mora značiti da će ići i sutra. Trendovi se mijenjaju, ljudi se mijenjaju, zato testirajte sve.

Nemate plan objava

Kalendar za društvene mreže

Kalendar objava za društvene mreže

Plan objava je jako dobra stvar, pogotovo ako vodite više stranica. Na internetu postoji već mnoštvo napravljenih kalendara za društvene mreže koje možete skinuti, a možete ga i sami napraviti u Excelu tako da zadovolji sve vaše potrebe. Nama se izvrsnim pokazao HubSpot-ov kalendar kojeg možete vidjeti na slici.

Ne brinite, ne trebate podrobni plan kada i što trebate objaviti sljedećih šest mjeseci. Ali potrudite se i smislite objave za barem tjedan, dva unaprijed. Pravilo više je manje, može se iskoristiti i za Facebook objave. Nemojte besmisleno objavljivati postove i u prevelikim količinama jer ljudi ne vole tzv. gušenje objavama. Možete unaprijed rasporediti svoje objave i namjestiti ih tako da se objave određenog dana u određeni broj sati.

Loše krizno komuniciranje

Jedna važna stvar koju trebate zapamtiti o Facebooku jest da vaš posao nije završen nakon što objavite post. Svaki komentar koji vam postavlja pitanje, daje kritiku ili vam pak daje prijedloge, zaslužuje odgovor.

Na sve recenzije treba odgovoriti bilo one pozitivne ili negativne. U slučaju da su negativne uvijek možete krenuti s pitanjima: “Koji je problem?” i “Kako Vam možemo pomoći?”. Svaki negativan komentar zaslužuje pravodoban odgovor, pa nemojte čekati predugo već smireno probajte riješiti problem.

Preskakanje analitike

Facebook analitika

Analizirajte, analizirajte i analizirajte. Putem Facebook Insight možete pratiti reakcije ljudi na vaše postove, u koje vrijeme su ljudi najčešće online, možete saznati i njihov spol, geografsku lokaciju pa i njihove interese. Facebook nudi pregršt informacija o vašoj publici, pa proučite analitiku i upotrijebite ju u svoju korist.

Ispeci pa reci

Zlatno pravilo objava glasi: uvijek prvo razmisli, pročitaj i onda objavi. Ponekad se zanesemo aktualnim temama, problemima koji nas muče. Uvijek morate razmisliti o svojim objavama, one moraju biti smislene, pravopisno i gramatički točne i ne smiju vrijeđati.

Ako vodite web shop i dogodi vam se sljedeća situacija: npr. prodajete odjeću, osoba M.M. naručila je majicu i odlučila je platiti pouzećem. Vi ste poslali majicu, ali osoba ju nije primila niti pokupila i majica vam se vratila. Platili ste poštarinu, a osoba se nije ni javila. Ljuti ste i imate potrebu to podijeliti na FB stranici, ali nemojte.

Zapamtite sve se vidi, sve je trajno pogotovo ako se prisjetimo da postoji screen shot. Neke stvari morate ostaviti iza sebe.

Zaključak

S ovim informacijama imate uvid greške koje se događaju početnicima, a i onima koji se time bave već duže. Vođenje stranice je jedan veliki test, sve je stvar novih trendova, vaše publike. Jedinstvene formule za savršeno vođenje stranice nema i ne postoji.

Možda ste mišljenja da je sve ovo preteško i da Vam Facebook i ne treba za poslovanje. Uz puno testa, truda i volje i bez problema svladat ćete najveće prepreke. Ako ipak mislite da ne možete sami, tu smo za vas!

Ako vas ova tema zanima pročitajte još:

Prijavite se na našu newsletter listu i primajte redovite obavijesti o novim objavama!

This contact form is deactivated because you refused to accept Google reCaptcha service which is necessary to validate any messages sent by the form.